Sunday, October 26

KURANGKAN BERAT BADAN DENGAN VITAMIN C


Bagi anda yang masih mencari-cari formula untuk menurunkan berat badan anda, apa kata anda baca artikel ini :-


Untuk menurunkan berat badan, anda perlu membakar lebih banyak kalori daripada apa yang anda makan. Diet yang kaya dengan nutrien membantu anda mendapat yang terbaik daripada kalori yang kita ambil. Peranan vitamin C dalam penurunan berat badan mungkin lebih penting daripada sekali difikirkan. Satu kajian yang dijalankan oleh Jabatan Pemakanan di Arizona State University menunjukkan bahawa orang yang mempunyai tahap vitamin C yang rendah tidak mampu untuk kehilangan lemak cekap kerana mereka yang mempunyai tahap nutrien yang mencukupi. Dapatkan kebanyakan buah-buahan dan sayur-sayuran, dan menurunkan berat badan dengan meningkatkan pengambilan vitamin C anda..



Cara-cara mengurangkan berat badan melalui vitamin C :-

1
Makan makanan yang tinggi vitamin C. Citrus buah-buahan, terutama oren dengan 75 mg, adalah sumber vitamin. Brokoli merupakan sumber yang mengejutkan dengan 45 mg bagi setiap 1/2 cawan. Satu keping tomato menyediakan 25 mg. Separuh betik mempunyai 95 mg vitamin C. kiwi sederhana menawarkan 55 mg nutrien. Strawberi mengandungi 82 mg vitamin C setiap cawan, manakala manis lada merah mengandungi 141 mg setiap 1/2 cawan. Untuk makanan yang kaya dengan vitamin C, lihat Sumber.

2
Sediakan makanan dengan betul. Makan buah-buahan dan sayur-sayuran mentah. Sehingga 60 peratus vitamin C dimusnahkan oleh haba. Jika memasak dikehendaki, gunakan air yang minimum supaya nutrien ini tidak hilang air memasak sebelum penggunaan.


3
Mengambil makanan tambahan. RDA (Elaun Harian Disyorkan) vitamin C adalah antara 70 dan 90 mg. Penyelidikan semasa mencadangkan bahawa manusia perlu mengambil vitamin C yang lebih daripada yang disyorkan - sehingga 1000 mg sehari. Makanan tambahan boleh didapati dalam bentuk tablet, kapsul dan chewables. Mengambil vitamin C tambahan dengan makan 2-3 kali sehari.kat shaklee, ada vitamin C sustained released 500mg...sangat sesuai untuk anda :)

4
Makan makanan yang seimbang. Manakala vitamin C adalah penting, ia bukanlah penyembuh-semua. Makan makanan yang seimbang dan senaman harian adalah cara terbaik membakar lebih banyak kalori daripada anda mengambil. Menambah vitamin C untuk diet yang sudah sihat akan membantu anda memenuhi matlamat kehilangan berat badan anda dengan lebih cekap.


ingin dapatkan produk ini? saya merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi, Johor. Jangan malu malu hubungi saya sekiranya anda berminat dengan produk SHaklee.


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Hubungi saya 013-7374958 atau melalui email damia_pitshop@yahoo.com atau add saya di fb ( siti noriza saleh ) untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya :)

No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015