Wednesday, October 8

BAGAIMANA VITAMIN E MEMBANTU MEMBAIK PULIH KULIT ANDA




Alhamdulillah....dah masuk bulan 6..kita dipertengahan tahun 2012...sekejap je masa berlalu....Alhamdulillah....semoga apa yg kita hajati dan azam untuk tahun ni, akan tercapai atau sekurnag-kurangnya ada yang dah tercapai....

bulan ni, adalah promo untuk VITAMIN E...apa yang popular dan kita semua ketahui, vitamin E adalah vitamin yang terbaik dalam memperbaiki kulit dan juga ianya dikatakan mampu menghilangkan bekas-bekas calar atau luka, jeragat dan jerawat di muka..malah, ada sesetengah produk pencuci muka, mandian, kream, losyen malah shampoo rambut juga ada meletakkan vitamin E sebagai salah satu kandungan dalam produk mereka.

JOm kita baca lebih lanjut mengenai VITAMIN E dan bagaimana ia membantu membaik pulih kulit anda :-

kredit to : www.e-how.com

vitamin E semulajadi


Pengenalan

Vitamin E melaksanakan banyak fungsi dalam badan dan merupakan vitamin yang penting untuk kesihatan keseluruhan, tetapi ia juga penting untuk kulit yang baik. Vitamin ini membantu apabila digunakan sebagai sumber makanan atau makanan tambahan dan biasanya sebagai krim atau minyak. Vitamin E menawarkan banyak faedah kepada kulit, seperti penyingkiran parut, rawatan jerawat dan perlindungan matahari. Vitamin larut lemak ini juga merupakan antioksidan yang melindungi sel-sel kulit. Untuk mengekalkan kulit yang sihat, vitamin E adalah nutrien harian yang diperlukan.

Vitamin E dan Kulit

* Vitamin E boleh menguatkan sistem imun, yang melawan penyakit kulit seperti jerawat, ketuat, kudis sejuk dan psoriasis. Ramai penghidap jerawat mendakwa bahawa penggunaan yang biasanya dari minyak vitamin E mempercepatkan penyembuhan luka-luka jerawat dan juga mencegah jerawat.

 Satu kajian yang muncul dalam "Journal of Investigative Dermatology" menawarkan bukti bahawa vitamin E membantu dalam pencegahan noda jerawat. Vitamin ini juga membantu untuk menjaga kulit berisi dan penuh. Ia dilakukan ini dengan melindungi tisu lemak daripada pengoksidaan. Lapisan ketiga kulit, tisu subkutaneus, dibuat banyak sel lemak, yang menyimpan kulit menjadi pejal.

*Sebagai antioksidan yang kuat, vitamin E menghapuskan radikal bebas atau toksin dari badan. Radikal bebas menyebabkan pengoksidaan dalam badan, yang menyebabkan kerosakan pada tahap sel. Menurut laman web Penjagaan Kulit yang sihat, "Pertama sekali, kerana aktiviti antioksidan, vitamin E adalah penting dalam melindungi sel-sel kulit daripada cahaya ultraungu, pencemaran, dadah, dan unsur-unsur lain yang menghasilkan sel merosakkan radikal bebas."

*Vitamin E juga meningkatkan penyerapan vitamin A, yang perlu untuk kulit yang sihat. Dadah yang banyak dan persediaan penjagaan kulit mengandungi vitamin A atau retinol, terbitan vitamin A, untuk memperbaiki kulit.

Vitamin E dan Struktur Kulit
Minyak vitamin E sering disyorkan untuk kepudaran atau menghapuskan parut. Manakala pakar bedah banyak menyarankan menggunakan minyak vitamin E untuk parut pembedahan, terdapat sedikit bukti saintifik untuk menyokong kepercayaan.

 Parut terbentuk oleh kolagen dalam kulit dan satu bedah plastik, Dr Joel Studin, berpendapat bahawa vitamin E membantu dengan parut "dengan mengurangkan kekuatan tiga helai bahawa kolagen bentuk, menjadikan mereka lebih lembut dan lebih mudah dilentur teknikal, ia mengurangkan kekuatan silang-helai. "

Minyak vitamin E juga salah satu cara untuk pudar bintik atau tompok hati. Tompok coklat ini mula muncul di muka dan tangan di sekitar umur 50 tahun dan adalah disebabkan oleh kerosakan matahari. Apabila digunakan ke atas kulit, vitamin E minyak membantu untuk mengurangkan tanda-tanda penuaan dengan membuat kedutan dinampak.

Losyen vitamin E juga melindungi kulit daripada cahaya matahari. Negeri laman web The Skincare Sihat, "losyen ini melindungi lapisan epidermis kulit dari peringkat awal kerosakan cahaya ultraungu. Persediaan Vitamin E juga meningkatkan keberkesanan tabir suria."

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


kami merupakan pengedar shaklee di Kota Tinggi dan sekitarnya, Anda boleh mendapatkan produk ini secara terus dari kami dan sekiranya anda berada jauh dari kami, kami boleh poskan barang anda :)


Hubungi saya 013-7374958 atau melalui email damia_pitshop@yahoo.com atau add saya di fb ( siti noriza saleh ) untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya :)

No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015