Wednesday, October 1

SAYA KATA VITAMIN C SHAKLEE LAGI BAIK, KERANA......




Alhamdulillah...sempat gak nak buat post pasal VITAMIN C kt website ni...kalau tak, bersawanglah gamaknyer website ni...hu hu hu...

hari ni nak cter pasal apa kelebihan SUSTAINED RELEASE VITA-C 500mg dari SHAKLEE ni....cuba tengok gambar kat bawah ni....perasan tak ada perkataan BIOFLAVONOID COMPLEX?....menatang apa tu?...anda beli supplement,t api anda tak tau apa motif dia tulis or labelkan?....x pe...saya bantu anda. :)



apa itu Bioflavonoids

Bioflavonoids adalah sebahagian berwarna sayur-sayuran, buah-buahan, bunga, herba, dan bijirin. Penyelidikan telah menunjukkan bahawa bioflavonoids mungkin mempunyai anti-radang, hartanah anti-alergi, anti-virus dan anti-kanser. Mereka tidak dianggap vitamin benar kerana ia tidak menunjukkan bahawa mereka adalah penting untuk fungsi manusia.

Apakah fungsi bioflavonoids?

Bioflavoniods:

* bertindak secara sinergistik dengan vitamin c untuk melindungi dan mengekalkan struktur salur darah kapilari,
* mempunyai kesan antibakteria,
* menggalakkan peredaran,
* merangsang pengeluaran hempedu,
* tahap kolesterol darah yang lebih rendah,
* merawat dan mencegah katarak,
* bertindak sebagai antihistamin, dan
* mempunyai ciri-ciri anti-radang.
* Kegunaan terapeutik

Bioflavoniods digunakan secara meluas dalam kecederaan sukan kerana mereka melegakan kesakitan, lebam dan benjol. Mereka juga mengurangkan kesakitan yang terletak di kaki atau seluruh bahagian belakang dan mengurangkan gejala-gejala yang berkaitan dengan pendarahan yang berpanjangan dan kalsium dalam darah yang rendah.

Apabila diambil dengan vitamin C, mereka mengurangkan gejala herpes mulut.

Quercetin (bioflavonoid 1) telah digunakan untuk menyekat enzim yang membawa kepada pengumpulan ofsorbitol, yang telah dikaitkan dengan saraf, mata, dan kerosakan buah pinggang dalam diabetes.

Quercetin dianggap phytoestrogen (bahan tumbuhan yang bertindak dengan cara yang sama seperti estrogen). Sesetengah fitoestrogen yang dipercayai juga mempunyai kesan antiestrogenic yang mungkin membawa kepada risiko yang dikurangkan kanser tertentu. Quercetin telah didapati mempunyai ini aktiviti antiestrogenic, dengan menghalang sel-sel kanser payudara dalam tiub ujian.

Ia boleh membantu merawat atau bahkan mencegah kanser prostat dengan menyekat hormon lelaki yang menggalakkan pertumbuhan sel-sel kanser prostat, menurut kajian makmal awal di Klinik Mayo. Dalam kajian yang lain, lelaki dengan prostat radang (Prostat) ketara mengurangkan gejala kencing apabila mereka mengambil quercetin tambahan.

Sumber makanan daripada bioflavonoids

Bioflavonoids telah dijumpai dalam buah-buahan dan sayur-sayuran. Quercetin, misalnya, boleh ditemui dalam bawang, epal, raspberi, teh hijau, anggur merah, buah-buahan sitrus, ceri, brokoli, lada, yg terbuat dr soba, dan currants hitam. Jumlah yang lebih kecil didapati dalam sayur-sayuran berdaun hijau dan kacang.

Dos

Bioflavonoids bekerja untuk meningkatkan vitamin C dan perlu diambil sebagai sebahagian daripada suplemen vitamin C.

oleh itu, sekiranya anda ingin membeli supplement vitamin c di farmasi, sila pastikan anda menjumpai bahan ini dalam vitamin C anda.... :)..



jangan malu hubungi kak Ct ye. Kak Ct ni pengedar shaklee di Kota Tinggi, Johor dan sekitarnya. Boleh dapatkan produk shaklee secara COD dari kak ct :)


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Hubungi saya 013-7374958 atau melalui email damia_pitshop@yahoo.com atau add saya di fb ( siti noriza saleh ) untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya :)

No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015