Tuesday, October 28

KEPERLUAN VITAMIN C SETIAP HARI IALAH 7 BIJI LIMAU


Hari ni, saya nak share pasal Vitamin C,.....kita memerlukan lebih kurang 250 - 500gm sehari..


Sumber Vitamin C yang baik adalah :

*Jambu batu -

*Betik

*Belimbing
*Mangga
*Buah Sitrus (Limau)
* Sayuran berdaun hijau

Kepentingan Vitamin C :-
Menjaga gusi dan gigi sihat. Membantu dalam pembaikan tissue dalam badan , penyembuhan luka dan resapan zat besi dalam usus. Boleh mengurangkan risiko sesetengah kanser, penyakit arteri koronari jantung dan katarak.

Sifat Vitamin C

-Vitamin C merupakan vitamin yang paling mudah rusak.-Vitamin C mudah teroksidasi dan proses tersebut dipercepat olehpanas, sinar, alkali, enzim, oksidator, serta oleh katalis tembaga danbesi.Vitamin C dalam tubuh berguna dalam dalam pembentukan danpemeliharaan zat perekat yang menghubungkan sel-sel dengan seldari berbagai jaringan.
-Kekurangan vitamin C juga dapat menyebabkan melemahnyadinding kapiler-kapiler darah sehingga mempermudah pedarahan.
-Kekurangan vitamin C juga dapat mengakibatkan perubahansusunan tulang dan tulang muda ( kartilase ), gusi berdarah,dangigi.Juga asam askorbin ini juga berpengaruh dalam pembentukan sel-sel darah dalam susunan tulang serta dalam pemeliharaan kadar haemoglobin yang normal.
-Penyakit skorbut, yang diakibatkan oleh kekurangan vitamin Cadalah penyakit defisiensi yang paling lama dikenal.Sifat vitamin C mudah larut dalam air dan akan mudah rusak dengan pemanasan yang terlalu lama.


ANDA TAHU TAK?...UNTUK MENDAPAT 250mg - 500mg sehari, anda perlu makan 7 biji sehari....larat ke?..he ehe...sehari

bolehlah..kalau hari2?.....


 





apa kata, cuma amik sebiji saja VITAMIN C dari shaklee ini...anda pasti kagum dan terpesona dengan hasilnyer..




saya merupakan pengedar Shaklee Kota Tinggi, Johor dan kawasan sekitarnya. COD sekitar bandar kota tinggi, taman saujana, kampung lukut, kampung temenin, taman kota jaya, felda pasak, felda air tawar 3, felda air tawar 1, felda semenchu dan sekitarnya :)


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Hubungi saya 013-7374958 atau melalui email damia_pitshop@yahoo.com atau add saya di fb ( siti noriza saleh ) untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya :)

No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015