Sunday, July 29

CARA MENGATASI MIGRAIN ( SAKIT KEPALA YANG TERUK )

ramai yang rasa mereka hanya sakit kepala tanpa mengetahui sakit kepala yang mereka alami itu adalah migrain. Apa beza migrain dan sakit kepala? apa pula kesan buruk dari migrain ini? nanti saya huraikan lebih lanjut mengenai migrain dan cara mengatasi migrain atau sakit kepala yang teruk.

Image result for migraine

APA ITU MIGRAIN?
migrain adalah satu keadaan di mana sakit kepala terjadi disebabkan oleh aliran drah dan perubahan kimia di otak. Perubahan ini akan menyebabkan arteri yang membekalkan darah ke otak tersekat dan menimbulkan sakit kepala diikuti oleh rasa tidak selesa pada perut, loya dan pening.

Kebiasaannya penghidap migrain ini akan merasa sakit atau berdenyut hanya pada sebelah kepala saja dan lama kelamaan ia akan merasai pada kedua dua belah kepala. Pada tahap teruk, migrain boleh menyebabkan rasa pening yang teruk, muntah, cirit birit dan juga sensitif kepada cahaya dan bunyi.

sesetengah kajian dan penyelidikan mendapati kekurangan magnesium dalam badan boleh mengakibatkan migrain. pengambilan dapat melindungi tubuh daripaada sakit kepala dengan cara merehatkan pembuluh darah.

selain itu, magnesium dikatakan berkesan untuk menenangkan fikiran yang berada dalam keadaan tegang sepanjang sakit kepala melanda.

TANDA TANDA MIGRAIN

  1. mudah rasa tertekan.
  2. sukar untuk tidur dan menyebabkan penghidap mudah penat
  3. hidung tersumbat atau mata berair
  4. selera makan yang tidak stabil disebabkan hilang selera makan
  5. sakit berdenyut di sebelah kepala atau kedua dua belah kepala
  6. sakit belakang mata
  7. sakit tengkuk
  8. kerap kencing tanpa sebab
  9. kerap letih dan mengantuk
  10. mula rasa kebas dan hilang deria rasa
  11. cepat loya dan muntah muntah
  12. sensitif kepada cahaya, bunyi dan bau
  13. percakapan yang sukar difahami atau tidak jelas
  14. lemah sebelah badan seolah olah kena strok.

BEZA SAKIT KEPALA BIASA DENGAN MIGRAIN




ketahui beza sakit kepala dan migrain, sakit kepala, tanda tanda migrain
CREDIT : www.axonoptics.com


CARA MENGATASI MIGRAIN


anda ingin tahu cara mengatasi migrain? saya akan berikan anda cara mengatasi migrain ini dengan 2 cara, iaitu melalui amalan seharian dan juga suplemen yang membantu mengatasi migrain tersebut.

  1. anda perlu mengawal pemakanan anda seharian.
  2. kurangkan tekanan dan mulakan bersenam secara konsisten
  3. amalkan cara hidup sihat dan teratur
  4. berbaring di tempat gelap dan sunyi sewaktu tanda tanda migrain akan berlaku
  5. mulakan mandia dari bawah ke atas ( kaki, badan, kepala) dengan cara ini mungkin boleh membantu mengelakkan dari diserang migrain.


CADANGAN SUPLEMEN UNTUK ATASI MIGRAIN
Pengambilan suplemen yang berkualiti juga boleh bantu atasi masalah migrain. Suplemen Shaklee yang dicadangkan untuk pesakit migrain termasuk :

1. B-complex : mengandungi kesemua jenis vitamin termasuk vitamin B2 dan vitamin B6 yang terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitan akibat migrain. Juga dikenali sebagai vitamin anti-stress. riboflavin atau Vitamin B2 berperanan untuk membentuk sel darah merah, antibodi dalam tubuh dan membantu melepaskan tenaga daripada sumber karbohidrat. Riboflavin juga menghasilkan tenaga.  kekurangan tenaga dalam badan juga dikatakan punca migrain berlaku.

2. Ostematrix : mengandungi magnesium dan Vitamin D yang boleh mengurangkan dan mencegah serangan migrain.  kekurangan magnesium dalam badan boleh mengakibatkan migrain. pengambilan dapat melindungi tubuh daripaada sakit kepala dengan cara merehatkan pembuluh darah.
selain itu, magnesium dikatakan berkesan untuk menenangkan fikiran yang berada dalam keadaan tegang sepanjang sakit kepala melanda.

3. Omega Guard : sumber asid lemak Omega-3 yang mempunyai kesan anti-radang. Ia bantu mengurangkan kekerapan, jangka waktu dan keterukan sakit kepala akibat migrain. Pengambilan Omega 3 dalam badan juga dikatakan salah satu cara menghilangkan migrain.  Ikan Salmon antara sumber kandungan Omega 3 yang tinggi yang menjadikannya sebagai salah satu makanan terbaik untuk menghindari migrain.  Apa saja makanan yang kaya dengan kandungan omega 3 dikatakan amat baik untuk mengatasi msalah migrain.  Salah satu makanan terbaik paling mudah didapati untuk anda mendapatkan sumber Omega 3 ialah telur..





TESTIMONI SUPLEMEN MIGRAIN 






atau, jom tengok video dari penderita migrain yang menghidapnya sejak dari umur 18 tahun lagi.



        



jika anda ingin mendapatkan produk ini, boleh membuat belian secara terus dengan klik ikon dibawah ini. Anda boleh membuat pembelian melalui kad debit atau kad kredit.




atau, boleh membuat pembelian melalui transfer / bank in ke akaun saya dengan menghubungi saya di talian yang diberikan. Kami juga membuat penghantaran ke rumah atau lokasi yang berhampiran dengan kami.


FB : Siti Noriza Binti Saleh ( 852453 - ID shaklee )
email : sitinorizasaleh@gmail.com
whatsapp : 013-7374 958/013 -7065 178
fanpages : JEJAK VITAMIN
instagram : damiapitshop

kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi, Johor yang aktif sejak tahun 2011 lagi.

Sekiranya anda berminat untuk menjadi ahli dengan kami, anda boleh klik ikon di bawah untuk isi maklumat anda, dan kami akan hubungi anda segera!!.


sebelum itu, anda perlu baca ini :-


 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

1 comment:

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015