Saturday, September 3

Suami support

Suami saya walaupun support biz saya.. x kiralah biz apa yang saya buat sejak dari dulu pun. Ha ha ha..dia memang tak masuk campur. Tapi yerlah..saya pun tak penah appreaciate dia dalam biz saya kn. Jadi dia pun mungkin rasa dia tak dihargai. Sehingga saya terjebak dengan Shaklee. Kes saya terjebak dengan Shaklee ni pun sebab dia asyik suruh saya beli susu formula untuk zafran. Ha ha ha..nyampah tau!!! Then saya mula menjebakkan diri dengan shaklee. Bila stok EBM saya mula je berkurangan dia akan cakap " nak beli susu formula dah ke? Stok dah susut ni".  See???
.
.
Lepas saya buat keputusan nak fokus dengan shaklee, dia takdelah cakap tak boleh..macam biasa dia buat derk je. Sehingga saya dapat award pertama saya pun dia tak layan permintaan saya nak g amik award..marah gak dalam hati..tapi masa tu saya tak tahu kenapa dia tak nak support saya.
.
.
Masuk tahun kedua, saya baru perasan yang bonus shaklee ni saya makn sorang sorang. Tak share pun dengan dia. Makan sendiri bonus tu..keh keh keh. Then saya bagitau nak benti keje. Dia kata boleh asalkan saya dapat lebih dari gaji saya dan hutang besar besar macam kereta, personal loan dah habis bayar. Setahun saya struggle nak selesai semua dan saya cakap..saya nak anto notis benti keje pada november. Ha ha ha.
..
.
.
Selepas saya share bonus dengan suami, dia mula buka mata. Rajinlah ikut kalau saya ajak.. tidur hotel ke. Gi jumpa anak cucu shaklee ke. Atau jalan jalam dengan family. Sekarang pun suami dah boleh cod vitamin pada cus, ambilkan stok di branch shaklee dan berikan saya pinjam modal kalau saya stuck.. kui kui kui.
.
.
Suami ni dia bukan tak sokong..dia sokong..tapi dia tak nak tengok kita penat atau buat macam macam tapi takde hasil dan dia rasa dia tak dapat apa apa pun. Tapi bila dia dah sokong kita, kita dsh tunjuk apa yang kita dapat, dia akan bantu sepenuh hati dia tanpa berkira. Suami kita cara dia berbeza. Tak sama dengan suami orang lain. Suami saya memanglah takkan tengok komputer untuk update blog. Apatah lagi fb. Tapi dia support dan bantu saya dari segi lain. Emosi, dorongan dia buat kita lagi kuat!!.
.
.
#tsunamishaklee
#hunt2shaklee
#nantiaibelikanukeretaremotecontrol

No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015