Tuesday, September 20

KENAPA KENA DETOX

kekadang customer suka tanya, kenapa kena detox dulu pulak? saya nak set kurus terus, lecehlah kalau kena buat detox ni. Tak buat tak boleh ke? Boleh je, tapi kalau tak berkesan atau kesan yang diingini tidak tercapai, jangan pulak kondem produk yang diambil.
Saya nak berkongsi dengan anda semua kenapa kena detox terlebih dahulu sebelum menjalankan pogram kurus/diet anda. Kena kena DETOX?
* adalah untuk membersihkan organ dalaman dari bahan toksin terutama di hati, ginjal dan otak.
* mencegah penyakit kronik yang timbul hasil dari  sistem badan kita yang sudah terlalu penuh dengan toksin dan tidak mampu untuk mengeluarkannya dari dalam badan
* Untuk meningkatkan fungsi sistem imun dalam badan. setelah toksin disingkirkan, maka lebih mudah untuk sistem dalam badan berfungsi dengan baik
* memudahkan untuk mendapatkan berat badan yang diingini dan ideal.
* memberi tenaga dan kualiti kesihatan semakin baik
* membuat kulit lebih bertenaga dan memberikan impak yang lebih segar bila toksin sudah dikeluarkan dari badan.




seperti testimoni di atas, saya sendiri melalui perasaan yang kekadang nak sangat makan benda yang manis manis, malahan boleh dikatakan setiap hari ada je pemanis mulut yang akan saya buat untuk diri sendiri serta untuk ahli keluarga. Mesti ada kek atau dessert dalam peti sejuk. kekadang pula teringin sangat nak makan benda benda yang masin macam jajan atau kudapan yang goreng goreng. 
Tapi selepas saya membuat detox , perasaan nak makan benda benda manis dan masin ni dah kurang,. kalau makan pun, tak boleh nak habiskan walaupun sepotong kek. 

nanti saya kongsikan jenis jenis detox yang boleh kita buat. Tapi saya sangat suka detox parasit dan detox hati. parasit ni orang panggil detox usus dan dibuat pada waktu waktu tertentu dalam bulan Islam. lebih tepat, pada BULAN MENGAMBANG!! tunggu entry saya selanjutnya 

No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015