Friday, December 5

Siannyer my hubby,,.....

aku nak citer pasal my hubby lak...bukan sebab nak mengata atau mengumpat dia tau...cuma aku kesiankan dia je..aku berani citer kat sini sebab dia tak bacanyer blog aku ni..he he he...kalau terbaca, Minta maaf ye bang,....he he he...


sejak ekonomi agak goyah ni, company tempt dia keja, terkena gak tempiasnyer...dan kesan dr tu, dia dan ada beberapa kawan dia, dicutikan dr keja...maknanya, kalau sesiapa yg takder annual leave tu, terpaksalah di potong gaji,...dan kalau tak dipotong gaji pun, maknanya, takder overtime lah...tang tu yg aku sian sgt..sebab, setahu aku, mmg kebanyakkan org lelaki ( lagi2 yg bergelar suami) yg bekerja kat kilang ni, mmg mengharapkan ot utk memastikan keperluan dan kehendak isteri dan anak2 cukup....jadinyer, bila kena potong gaji ngn ot ni, masing2 dah mula risau dan tak tentu arah..dan hubby aku w,pun muka dia sntiasa nampk tenang, tapi aku tahu, dia berada dlm situasi yg begitu tak tenteram....

dan paling kesian, bila dia dah mula cuti, dia tak tahu lak nak buat apa...nak jumpa kawan2, setahu akulah, dia tak der kwn lak kat kulai ni..taknnlah semata-mata nak gi tiram, utk jumpa kawan2 lak...last2, dia jadilah suri rumah tangga sekejap....basuh kain, kemas umah, basuh pinggan..dan apa2lah yg bolh menghilangkan keboringan nyer tu..dan nasib baik, umah aku baru pasang astro...kalau tak...lagilah menangis hubby aku...he he he he....dan aku lak, minggu2 pertama bulan ni, mmg susah sesgt nak cuti...lagi2 nak cuti raya ni..he he he...

kalau pompuan yg dicutikan, aku rasa, mungkin diaorg tak kisah kot nak dok umah lama2...bolh baca buku, rehatkan2 badan, minda, tgok tv, main-main ngn anak2....tapi, hubby aku lebih suka gi mancing...oklah..dia pun dah lama tak gi mancing....cuma aku berharap, ekonomi akan pulih secepatnyer dan hubby aku dpt kerja mcm biasa....dan bila ekonomi pulih, bukan saja family aku rasa safety, tapi aku rasa family lain pun akan turut bersyukur atas kesan dr pemulihan ekonomi tu...

No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015