Monday, December 22

my dream jobs!!!!!!!!!!!!!!!!

my dream jobs.........masa sekolah2 rndh dulu, cita2 ada 3....
1) nak jadi cikgu ( admire giler kat cikgu sorang masa tu)
2) nak jadi peguam
3) nak jadi reporter......( minat giler kat Wan Zaleha Radzi dulu.....)


tapi, bila sekolah menengah, dah tukr pulak.............
1) nak jadi menteri MITI ( nak ganti Rafidah Aziz...he he he...)....
2) nak jadi peguam
3) nak jadi business women....( masa tu pkr, nak cepat kaya ).....



bila kat politeknik, lain pulak minat dan cita2nyer.....................
1) nak jadi business women ( sbb amik business studies )
2) nak jadi pendidik ( dah up ckt dr sekolah rndah )
3) nak jadi...........( itu je kot)........

la ni, bila aku dah keja ( yg 1 kat atas pun tak terkait langsung ngn aku .....he he he....):-
1) aku mula nak buka tadika
2) nak buka kedai kek atau roti
3) amik tempahan jahit langsir ngn baju.....
4) of courselah nak dok kat umah je...itupun kalau utang2 aku dah abis...he he


tapi, utk mncpai cta2 aku yg skrg ni, aku kena amik kursus pulak...lagi2 yg untuk tadika tuelah....tapi, bila aku pkr balik.....alah..lecehnya nak kena study balik...otak dah nak berkarat dah ni....so....mungkin, aku terus ke cita2 dia yg ke4 jelah...he he he....


tadi, aku dpt keputusan hasil dr temuduga utk jadi cikgu tadika...dan Alhamdulillah.....aku dpt jobs tu....cumanyerrrrrrrrrrrrrrrrr aku terpaksa menolak,,,....sebab utamanya, aku risaukan hubby aku ngn situasi di kilang dia....takperlah....harp2 ada hikmah di setiap kejadian tu....aku percaya akan Qadha dan Qadar dr Illahi...Insya Allah..................buat kawan2, doakan kebahagiaan aku dan family aku....aminnnnnnnn,.

No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015