Friday, December 19

Sejukkkkkkk hati!!!!!!!

Ni bukanlah pasal apa pun....cuma sejak dah 7 kali kerajaan turunkan harga minyak ni, buat aku rasa sedap hati sesgt....memandangkan aku ni gi keja naik perdana ( ni keta hubby ye kekawan, keta eden cuma kancil je )....jadinyer, bila minyak naik harga tu, terasalah juga kesannya kat aku....w.pun jarak dr umah aku ke umah bbstter ke tmpat kerja dan patah balik ptgnya dlm 20-25 km je, aku tetap rasa kesannya,.....dulu2, kalau isi rm40, aku bolh guna sampai seminggu..ngam2 smpai hr sabtu ( ngn syart, tghari atau mlmnya, aku tak gi memana guna keta ni lah ).....tapi, bila naik je hr tu sampai rm1.70 tu, terasa sessgtlah...rm30 hanya utk 3 hr sajer...mmg pkr byk2 kalilah kalau nak kuar masuk, kuar masuk opis tu....


then, hubby aku pun, terasa gak...bila dia yg travel everdy from kulai to ulu tiram ( jarak perjalnan aku tak pasti, tapi dlm 1 jam lah ), rm10 utk satu hari...fuh....seram gak nak manage duit gaji betul2.....la ni, rm10 bolh jejak 2 hari atau 2 hari stgh.....dan selepas penurunan harga minyak pertama hingga ke 6, aku tak excitd sgt nak tgok berapa lama aku bolh guna ngn rm30 ( sebab guna credt card, he he he ), pg ni, ngn berbekalkan cash money, aku nak tgok sejauh mana aku bolh dpt...he he eh..../jeng jeng jeng.....hasilnya.............aku tgok meter minyak tu ngn penuh perasaan anddddddddddddddddddddd............yeah yeah yeah....meter tu menunjukkn 2 bar ataup pun stgh petak dr full tank....sejukkkkkkkkkkkkk mata eden melihat meter tu...he he he he.......


sesungguhhya, ada rahmat di sebalik kejadian yg berlaku...dan salah satu rahmat atas kemelesetan ekonomi, harga minyak makin jatuh dan jatuh....he he he...

No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015