Saturday, December 20

keresahan fikiran!!!!!

aku kalau bolh, tak nak langsung menyentuh atau menulis hal2 yg berkaitan ngn family, family mertua atau kawan2 dlm blog aku ni....bukan apa...aku tak nak ada yg kecik hati ngn tulisan aku ni....tapi, aku rasa, kali ni mmg aku nak minta tolong kekwn aku yg memanggil aku "nurie" untuk bg pndpt kat aku....(nanti aku cterkn apa beza kwn aku yg memanggil aku "nurie" atau "siti")....


kkdg aku rasa bersalah kalau nak berterus terang ngn kwn aku kalau diaorg minta pdnpt...samada aku nak ckp hal yg sbrnar atau hanya kata2 yg gembirakan hati dia...tapi, bila dia minta pndpt pasal nak majukan diri dia, aku mmg sokong ssgt,,.sebab kalau dia still di tmpt yg sama, dia susah nak ke mana..except, dia dpt offer kuar dr sini,..so, aku galkkan dia utk cuba sesuatu yg baru...w.pun aku sdr dan aku tahu risiko di sana lg tinggi dr di sini,,...dan jauh di sudut hati aku, aku mula terasa yg aku ni bukan kwn yg baik...hati aku mcm nak halang dia dr pergi, tapi, pkran aku menggalakkan dia pergi...sebabnya, dia bolh bljr sesuatu yg baru....seuatu yg bolh pastikan dia ada post yg lagi baik, gaji yg baik ( tanpa kena ot ) dan masa keja yg lbh pendek dan fleksibel.....tapi.....aku risau kalau aku senaraikan risiko2 yg bakal dia hadapi, dia akan berpkrn negatif lak kat aku....


aku tak jeles kalau dia dpt naik gaji dan lbh dr aku...sebab aku sedar : -
- dah mmg rezeki dia utk naik gaji
- kenalah ngn tugsan dan risiko yg dia hadapi
- dia patut dpt gaji tu....


cumanya, sebgai seorang kawan dan seorang "akak" yg tmpt selalu dia luahkan perasaan dn minta pndpt, aku sememangnya risau akan dia.....cara keja dia, cara pikiran dia, aku risau sesgt.....pedulilah apa org kata.............yg pasti aku mmg risau akan dia...


apa pun,aku ucapkan semoga dia berjaya dalam apa jua bidang yg dia ceburi......

tapinyer....aku terkilan sesgt ngn cara dia skrg ni............

No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015