Monday, September 22

SUPPLEMENT UNTUK MENUNAIKAN HAJI / UMRAH


Alhamdulillah..kita dah berada hampir di pertengahan bulan Syawal...tak lama lagi, Zulhijjah atau bulan Haji akan menjelma....Insya Allah, jika diizinkan Allah, kedua ibu bapa saya akan pergi pada tahun depan..semoga hajat dan impian mereka akan terlaksana.

saya mencari-cari supplement yang sesuai untuk dibekalkan pada orang tua saya..memandangkan kesihatan bapa saya tidak menentu, saya tidak mahu ia dijadikan alasan untuk tidak berbuat apa-apa di kota mekah...tempat di mana, segala doa di makbulkan, tempat di mana ia menjadi rebutan agam-agama lain, trmpat di mana, ianya terpapar di NASA...Subhanallah...

dalam pencarian saya, saya terjumpa artikel dari upline saya  kak Norita.... 


Antara produk yang ibu sarankan untuk jemaah umrah haji ialah beberapa pemakanan yang utama iaitu:

1. Performance Drink- untuk mencegah masalah pengdehidratan sepanjang berada di sana terutama waktu panas terik. Ianya juga baik demi memastikan jemaah umrah haji ini sentiasa bertenaga sepanjang menunaikan ibadah.

2. B Complex- Ianya bertindak sebagai penjana tenaga (melalui tindakbalas glukos) disamping memberi ketenangan kepada tubuh .Memandangkan ibadah umrah haji ini memerlukan kita banyak berjaga demi menunaikan ibadah dengan lebih sempurna , adakala ia menuntut seseorang itu lebih banyak berjaga dari tidur maka B complex banyak membantu tubuh agar tetap bertenaga walau kita kekurangan waktu tidur yang sepatutnya.


3. Vitamin C- sangat penting untuk imun tubuh kita. Bertindak sebagai antioksidan dan sangat penting dalam melawan penyakit.


4. Kalsium @ Ostematrix- Sesungguhnya ibadah umrah dan haji memerlukan kudrat yang banyak maka keperluan kalsium juga tidak boleh dipandang remeh. Ianya sangat penting agar kaki kita tidak mudah merasa kebas atau bahasa lain terasa seperti sesemut atau lebih teruk boleh terjadi ialah kekejangan kaki akibat terlalu lama berdiri atau banyak berjalan.




* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.



 Hubungi saya :-
sms/ telefon, whatssap : 013-7374958 
email : damia_pitshop@yahoo.com 
facebook : siti noriza saleh
twitter : @damiapitshop
 untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya :)

No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015