Tuesday, January 20

Plan, plan dan planning.....

ni lanjutn dr post aku yang kemaruk pasal hubby aku yg excitd ngn projek memancingnyer...mlm tadi akak aku ngn hubby dia dtg umah aku...saje jelah berjaln smbil buat "ketupat"...he heh..disebabkn umur aku ngn aku tak jauh sgt beza ( akak aku umur 31thn), jadinyer kitarog ni rapt ssgtlah...nak citer apa pun, kitaorg x kisah....smbil2 aku buat ketupat ngn akak aku, my hubby seronok berbual ngn hubby dia...
aku curi2 dgrlah apa yg diaorg cter....eh, smbil tu,aku hidangkan ikan masak asam pedas..yg mana ikan tu adalah hsil tngkapn dr my hubby yg mana, bolh buat stok lauk selama seminggu...byk tu..tapi, aku sruh dia yg siang ikan tu...


BIL : eh zam, mana ko mancing dpt ikan kerapu ni?

hubby:arie ahad hr tu,,mancing kat rompin..itu anak ikan tu...mcm nak gi lagi je..

BIL : best ni..kalau dpt bapak kerapu, peh..mmg best..eh..bila ko nak gi lagi?..bolh set time ni...

hubby:.ishhhh...boleh je..raya cina ni cuti seminggu...nak bawa family pun mmg cantik..tmpt dia ada chalet tu...yg bestnyer, tak der nyamuk ngn agas...best je mancing...

BIL; peh...best tu...cnatiklah...nanti set timelah..bgtau abg ngah,....dah lama tak gi sana tu...dpt semua kerapu best gak..


ni jelah yg aku dpt dgr...sbb lpas tu, ada dah psg telinga aku kat akak aku yg berckp x hnti2..( dia ni dulu nak sgt jadi peguam syariah)...he he he/...


siap je makan, my hubby ngn BIL ni, kuar dr umah..sbb BIL nak smoking...aku mmg buat pntg larang kat umah aku..x leh nak smoke dlm umah aku..he hehe...sambil2 berbual tu, aku ttp dgr dia berdua sibuk plan nak gi mncing...ler x abis lagi tu.....gielah yang..selagi bolh gi mancing...dah ekonomi dah pulih, dah kena keja je, dah x leh nak laps gian lagi..kena lak dpt mmber kaki mancing...hmmm..nasiblah

No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015