Friday, January 2

MY 1ST TIME BAKE CAKE....

wah...1st timelah aku buat kek ( sebelum ni cuma pndai buat kek asam manis je )....dan agak menjadi...(hubby aku kata jadi...)...bestnyer...dan bila teringat balik detik2 aku menunggu ngn penuh harpn kek tu siap, rasa excited tu takleh nak tahan...bak kata hubby aku, mcm budak2 main pondok2...alah...lantaklah..yg penting kek aku siap....


berpandukan resepi yg mimi ( thank's a lot mimi) kasi, aku ikut satu persatu apa yg ditulis...kek ni kata mimi, bolh dibakar atau dikukus...tapi aku pilih kukuslah memandangkan periuk kukus aku masih lagi berkilat dan plastik balutnya masih lg ada..ha ha ha ha....bila agak2 aku rasa kek tu dah kuar bau yg buat aku excitd nak tgok, aku pun bukalah penutup periuk tu dan.....yeah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sungguh cntik kek aku kembang dan gebu ngn eloklah..lalu terjerit2 lah aku dr dapur memanggil hubby aku utk tgok hasil kerja aku....he hehe...dan Mia lak ngn muka terpinga-pinga pun turut serta tergedek-gedek gi dapur gak....geleng kepala hubby aku...aku pun taklah sangka aku akan jadi excited mcm tu...ha ha ha ha...


bila aku rasa kek tu dah masak sepenuhnya, aku tak sabr lak nak buat topping atas kek tu..masa tu jam dah kul 10.30 mlm....hubby aku suruh buat esok pagi je,..tapi, atas rasa keterujaan aku, aku ttp tunggu kek tu sejuk...he he e..dan...jeng jeng.....siaplah kek aku....yeah yeah yeah....bila je siap, aku terus snap gmbr kek tu dan mms kat akak aku ngn bestpren aku....bangga ssgtlah rasanya...hubby pun mcm nak tergelak tgok perangai aku..msti dia ckp,...ntah apa apa jelah wife aku ni.

aku mula2, tak rasa nak try buat cake lagi..tapi, bila aku tgok blog member2 aku ( yg mana diaorng ni di cutikan ataupun menghabiskan cuti tahun 2008 ), dan menjadi SAHM ( bak kata mimi), memasing menunjuk masakan diaorg, aku pun nak tunjuk gak...buknlah maknanya masa aku cuti tu, aku tak masak..tapi, aku meluangkan masa aku kat umah mak dan mertua aku...so, kalau aku nak tnjuk masakan time cuti, aku tunjuk yg mak mertua atau mak aku masak jelah...he he he.....

1 comment:

  1. Wah dah tukar template...senang sikit nak baca tulisannya besar...BTW, mana gambar keknya..nak tengok...hehehe...

    ReplyDelete

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015