Tuesday, August 5

SIAPA PERLUKAN PROTEIN?



Siapa perlukan protein dalam kehidupan seharian? tahukah anda, tidak semua orang memerlukan jumlah yang sama protein. Berikut adalah enam kumpulan yang perlu untuk memberi perhatian lebih kepada keperluan protein mereka.

protein, ESP,


1) Wanita hamil dan penyusuan. 
Lauren Antonucci, MS, RD, pengarah Tenaga Pemakanan di New York berkata, wanita hamil memerlukan kira-kira 10 lebih gram protein daripada sebelum mengandung. Dan "wanita yang masih menyusu badan perlukan protein 20 gram lebih hari daripada yang mereka lakukan sebelum mengandung untuk menyokong pengeluaran susu," kata Antonucci. Anda akan mendapat 10 gram dalam satu yogurt Yunani atau setengah cawan keju kotej, Beliau menggalakkan wanita hamil untuk mendapatkan 20 hingga 30 gram protein mereka sehari dari produk tenusu rendah lemak kerana kalsium dan vitamin D adalah penting untuk kesihatan tulang ibu dan bayi.


2) Atlet. 
Kebanyakan sukan melibatkan fizikal  otot semasa aktiviti . Jadi keperluan protein orang yang aktif dipengaruhi oleh panjang, kekerapan dan intensiti latihan mereka. Atlet Endurance seperti marathoners memerlukan protein kira-kira 50% lebih daripada orang yang tidak aktif, kata pakar diet sukan Josephine Conolly-Schoonen, MS, RD, Medscape Hari ini. Pembina badan mungkin memerlukan protein dua kali ganda sebagai orang yang tidak aktif.


3) Mereka yang ingin diet. 
Apabila ingin mengurangkan berat, matlamatnya adalah untuk mengurangkan lemak badan tetapi mengekalkan jisim otot tanpa lemak. Protein membantu anda berbuat demikian. Makanan protein cenderung untuk menjadi lebih kenyang, jadi mereka melambatkan kelaparan, menjadikannya lebih mudah untuk melekat dengan program anda berat badan. Hanya memerhatikan dengan kalori dan saiz bahagian pilihan protein anda apabila termasuk mereka dalam makanan dan makanan ringan.

4) Vegetarian. 
Apabila kaunseling vegetarian, Antonucci mendapati  makanan yang berprotein - daging, ikan, telur, atau tenusu - sedang dimasukkan atau dikecualikan daripada diet. Selagi vegetarian makan pelbagai makanan yang sihat, mereka harus mampu untuk mendapatkan jumlah yang disyorkan protein dari sumber-sumber lain daripada daging.

5) Vegan.
Orang yang tidak makan apa-apa produk haiwan bergantung kepada kacang, kacang kering, dan bijirin sebagai sumber protein utama mereka. Sayur-sayuran, kacang, dan benih juga mengandungi sejumlah kecil itu. Vegan boleh memenuhi keperluan protein mereka, tetapi ia memerlukan perancangan yang teliti dan mungkin memerlukan lebih banyak makanan untuk berbuat demikian.

sumber : http://www.webmd.com

inginkan produk ini? lagi maklumat mengenai ESP di sini.





* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Hubungi saya :- 
call/sms/ whatsapp : 013-7374958 atau 
 email : sitinorizalsaleh@gmail.com atau 
add saya di fb ( siti noriza saleh ) 

saya adalah pengedar shaklee di Kota Tinggi, Johor. saya juga mempunyai pengedar di simpang renggam, pengedar di semenchu, pengedar di pontian, pengedar di taman daya dan pengedar di taman desa jaya, johor. Atau anda boleh KLIK SINI untuk melihat senarai pengedar shaklee di seluruh Malaysia

 untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya :)

No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015