Tuesday, August 5

BAGAIMANA MENCEGAH ASMA DI KALANGAN BAYI ( rujukan untuk saya juga ) :)



Asma di kalangan bayi sangatlah merisaukan...bagi saya juga...bila cuaca agak tak stabil, kekadang panas, kekadang sejuk, buat saya risau...apatalah lagi kalau hujan lebat berterusan.... dan tengok dia mula batuk-batuk, selsema pasti diiringin dengan asma....saya cuba mencari artikel yang berkaitan berkenaan asma....ini saya kongsikan dari http://www.ehow.com/how_5043263_prevent-asthma-babies.html......jom sama-sama baca :)

BAGAIMANA MENCEGAH ASMA DI KALANGAN BAYI

Mencegah Asma di Bayi
Asma adalah keadaan yang menakutkan dan berpotensi membawa maut, dicirikan oleh sukar bernafas dan semput, yang boleh bermula di peringkat awal. Terdapat banyak salah faham tentang apa yang mencetuskan asma pada bayi dan bagaimana ia boleh dielakkan. Mujurlah, saintis sentiasa menemui lebih lanjut mengenai asma pada bayi dan langkah ibu bapa boleh ambil untuk memastikan bayi mereka daripada membangunkan ia. Beberapa langkah yang mungkin mengejutkan, kerana mereka bercanggah beberapa andaian tradisional.


Antara Yang Boleh Dilakukan :-


1
Jangan merokok di sekeliling bayi anda, dan jangan biarkan orang lain melakukannya. Universiti Arizona Sains Kesihatan Pusat mengatakan bahawa pendedahan kepada asap rokok boleh mencetuskan asma dan lain-lain masalah pernafasan pada bayi. Anda tidak perlu merokok dalam rumah atau kereta anda apabila bayi anda berada di luar, anda tidak harus membenarkan orang lain untuk merokok 

2
Susukan bayi anda seberapa lama yang boleh. Menurut Universiti Arizona Pusat Sains Kesihatan, penyusuan susu ibu secara eksklusif sekurang-kurangnya empat bulan,  telah terbukti untuk mengurangkan insiden asma.

3
Beri bayi anda makan ikan yang kaya dengan Omega-3 asid lemak sebaik sahaja dia mampu untuk mula makan makanan pejal. Statistik menunjukkan bahawa anak-anak yang jarang memakan ikan jenis ini adalah lebih cenderung untuk membangunkan asma.

set asma kanak kanak


4
Jangan memelihara Haiwan Berbulu. Universiti Arizona Sains Kesihatan Pusat mengatakan terdapat bukti saintifik bahawa bayi yang dibesarkan di sekitar haiwan untuk dua tahun pertama mereka adalah  berkemungkinan untuk mendapat asma. Kesan ini berlaku apabila terdapat dua atau lebih kucing atau anjing dalam rumahtangga.

5
Mengambil langkah-langkah luar biasa untuk mencegah bakteria jangkitan pernafasan pada bayi anda. Kajian menunjukkan bahawa apabila anak-anak muda mempunyai jangkitan awal dalam kehidupan, mereka kurang cenderung untuk membangunkan asma. Jika bayi anda mendapat jangkitan pernafasan bakteria, bagaimanapun, pastikan ia dirawat oleh doktor.



KENAPA MEALSHAKE?

Pemakanan semulajadi yang baik dan rasa hebat. Tanpa bahan tiruan, warna, pemanis atau pengawet ditambah ..
* sarapan segera sihat
* hidangan yang lazat, murah
* tambahan hidangan pemakanan yang dibungkus
* makanan ringan dikesan bila-bila masa
* makanan yang sesuai untuk mereka yang menonton berat badan mereka atau mengawal kolesterol jumlah lemak dan natrium
* Ia mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan dan jika dihidang seperti yang disarankan ia kaya dengan sumber kalsium dan protein yang amat diperlukan oleh kanak-kanak untuk membesar, kuat dan sihat.

Mealshake ialah gabungan mukltivitamin, multimineral dan protein soya yang membekalkan keperluan nutrisi anak-anak yang sedang membesar. Amat sesuai untuk anak-anak yang aktif, memilih makan, kurang selera makan, sibuk beraktiviti dan yang memerlukan sokongan untuk menguatkan imuniti.
Terdiri dari gabungan bahan2 semulajadi yang diproses dengan kaedah natural agar lebih mudah diterima oleh tubuh tanpa kesan sampingan.



ekarang, saya standby OMEGA GUARD di rumah saya....
omegar guard shaklee, asma, lelah
OmegaGuard membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.Penyelidikan menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal.*

OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan

bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.*
Minyak Ikan Terbaik Di Dunia

 Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu E
PA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.*
Omega adalah Asid lemak perlu yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh badan sebaliknya perlu diambil melalui pemakanan seharian. Tahukah anda bahawa masih banyak khasiat Omega3 yg kurang anda sedari ! Teruskan membaca dan anda akan mendapati zat ini amat baik untuk kesihatan anda!

Omega 3 terdiri daripada EPA dan DHA. Tahukah anda akan kebaikan bahan-bahan ini?

EPA MENCEGAH :-
 * Kanser
* Pembekuan Darah
* Pembekuan Lemak dalam Darah
* Kadar Kolestrol berlebihan
* Penyakit Jantung
* Tekanan Perasaan
* Tekanan Darah Tinggi

TUGAS DHA:-
* Mencegah Radang Sendi
* Mencegah Asma
* Meningkatkan Daya Seks
* Mengelakkan Kanser PAYUDARA, USUS, PANKREAS DAN PROSTAT
* Mencegah Penyakit Kulit
* Mengelakkan MIGRAIN ,RASA KEBAS DI ANGGOTA BADAN SERTA KESEJUKKAN PADA KAKI DAN TANGAN.

lagi maklumat mengenai Omega guard DI SINI.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

ingin dapatkan produk ini? sila klik icon di bawah ini :-




 Hubungi saya :- 
call/sms/ whatsapp : 013-7374958 atau 
 email : damia_pitshop@yahoo.com atau add saya di 
fb ( siti noriza saleh ) 

untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya :)

No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015