Thursday, February 23

TESTIMONI : SUPPLEMENT UNTUK PENYUSUAN....


jom kita baca testimoni dari  cus kak cery..




Saya mula mengenali Shaklee ketika melawat blog seorang ibu menyusu... Dari situ, saya mengenali Blog mamafaiz ni. Ketika itu sekitar November 2010. Saya pun mula mengulangkaji blog ni... saya baca entry by entry mengenai kebaikan vitamin yang dikongsikan oleh Kak Cery... Akhirnya sekitar Disember saya mengambil keputusan untuk mencuba Set Menyusu...

Mengapa saya mencuba set menyusu? Sedangkan ketika itu, saya tidak menghadapi masalah untuk supply susu untuk anak yang berumur 7 bulan... hasil pam harian mmg cukup untuk menampung kepeluan baby saya.. Malah kadang-kadang boleh simpan buat stok... Dan kalau anda nak tahu, ketika itu, saya juga memiliki stok lebih kurang 750 Oz dalam DF saya!!!



Stok dalam DF
Jawapannya adalah, kerana saya ingin mencuba!!! Untuk maintain milk production saya demi meneruskan perjalanan penyusuan yang masih jauh dan dalam masa yang meningkatkan kesihatan saya sendiri... Mengapa saya kata begitu??? Tentu ibu-ibu bekerja maklum, menguruskan keluarga, anak-anak, suami disamping bekerja dan menjalankan rutin harian rumah tentu amat meletihkan... Tentu ramai yang kata, "aku pun kerja, aku pun ader anak dan suami"... yer, saya tak nafikan semua tu dan memang ramai yang mengalaminya.... Namun bagi saya, apa salahnya saya keluarkan sedikit duit untuk kesihatan saya sendiri, dan secara tidak langsung dapat menguruskan rumah tangga dengan baik... Malah saya sendiri sedar, pemakanan seharian saya tidak mampu menampung keperluan mineral, zat dan nutrien harian saya... Yerlah, kebanyakkan amalan memasak kita terutama hidangan melayu telah memusnahkan sebahagian besar zat dalam makanan itu... Menggoreng, menggunakan suhu melampau, masakan berlemak dsb. Oleh itu, mana mungkin kita mampu menampung keperluan nutrien badan kita...

Kesannya selepas saya mengamalkan vitamin-vitamin ni... Saya semakin bertenaga... Bangun pagi lebih ceria, tak mengantuk... proses penghadaman dan nyahtinja berjalan dengan lancar sekali... kat ofis pun saya segar jer.. takderlah layu2 nak tido... penyusuan berjalan dengan baik sekali dan production memang maintain.... hubungan suami isteri semakin baik kerana saya sentiasa 'bersedia berkhidmat'... hahhaha..... Malah masalah rambut gugur yang sering dialami oleh ibu2 yang melahirkan anak juga berjaya diselesaikan... Malah, saya yang dahulu agak kurang minum air masak, kini menjadikan air masak peneman setia... bukankah itu juga satu kelebihan dan kebaikan???



kredit to : kak cery

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. * Kenyataan-kenyataan ini belum dinilai oleh Pentadbiran Ubat-ubatan. Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegahsebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015