Wednesday, February 22

BENGKAK SUSU?..SAKIT WOOOOO



Saya masih ingat kali terakhir saya melalui duktus tersumbat atau clog duct ialah masa Nasa wean off. Hampir dua minggu saya sediakan kobis besar untuk saya surutkan bengkak susu tu. Sakitnya hanya ALLAH aje yang tahu.

Seorang ibu sms mengatakan dia rasa macam tak percaya sekarang kena clog duct walau anak dah masuk setahun 3 bulan. Si ibu ini tidak pam sebab sibuk kerja di pejabat. Si ibu ini mengambil pakej 3M yang mana beliau mengakui bahawa pengambilan makanan hariannya tak menentu maka dengan itu beliau perlu mencari sesuatu demi memastikan susuibu yang dihasilkan mengandungi cukup nutrisi yang diperlukan oleh anaknya.

So bagi ibu2 yang tidak mengepam di pejabat, saya tidak galakkan amik vitamin booster termasuklah ESP dan kalsium kerana dikhuatiri akan menyebabkan bengkak susu yang akhirnya membuat si ibu merana.

Namun jika anda menyusu dan turut mengepam di pejabat….demi mengurangkan rasa letih dan demi memastikan susuibu sentiasa mengandungi cukup nutrisi yang diperlukan untuk pembesaran anak….set B dan kalsium adalah antara yang saya sarankan …kecuali anda mampu untuk membeli set B dan ESP.

Buat kak Nini, saya harap akak akan mengepam dengan konsisten mulai esok ya.

Bagi yang membeli vitamin dari saya, saya akan bekalkan jadual pengambilan makanan serta panduan sesi perahan yang konsisten bagi memudahkan kalian mendapat hasil yang diharapkan.

 Tips saya berkesan untuk mereka yang ikut panduan yang diberikan.



Credit to www.anakkuwiraku.com


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. * Kenyataan-kenyataan ini belum dinilai oleh Pentadbiran Ubat-ubatan. Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegahsebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015