Tuesday, February 14

SET KURUS SHAKLEE PALING LARIS

Tau tak?, Sejak tahun lepas, Shaklee ada keluarkan set kurus Shaklee yang lengkap dan berkesan. Nama set tersebut ialah set Hello New You! Set ni lengkap tau,lengkap dengan nutrisi yang diperlukan oleh badan. Walaupun kita buat Intermittent Fasting, orang kata kurang makan, tapi percayalah, bila kita ambil set lengkap ni, cukup sangat nutrisi dan keperluan vitamin setiap hari.


                    SET KURUS SHAKLEE

Tapi saya ambil set ni dan tukar namanya kepada Set Hello New Me! Sebab apa? Sebab ia buatkan saya jadi orang yang baru dari segi fizikal dan emosi. Sebelum ni benda yang terlintas bila saya tengok cermin adalah, gemuknya aku! 

terus rasa down dan kekadang saya juga mencari produk kurus yang saya rasa lebih cepat kurus tanpa menjejaskan kesihatan dalaman saya. Tapi tapi, saya tak jumpa pun lagi produk yang boleh bagi manfaat dan nutrisi yang sama dengan set kurus Shaklee ni.  Bukan setakat dari segi manfaat, keberkesanannya malahan, dari segi harga juga. Yup! dari segi harga, Shaklee masih mampu milik dan ada sesetengah produknya adalah untuk kegunaan 2 3 bulan. Bukan seperti sesetengah produk, yang bertahan hanya untuk 2 MINGGU!!!!.

Jadi saya mula join pogram detox yang Shaklee buat. Ia berkesan pada orang lain, tapi ia tidak berkesan pada saya hanya sebab SAYA TIDAK MAKAN SAYUR! ha  haha, Then, saya buat pula pogram suku - suku - separuh. ye, ia menjadi dengan ada perubahan pada berat badan saya. Tetapi, ia bertahan tak sampai sebulan sebab separuh tu adalah sayur. Macam kembang tekak bila kena makan sayur ni. 

Jadi, saya jumpa satu pogram lain iaitu INTERMITTENT FASTING yang saya rasa, saya boleh buat!. Hanya puasa ikut berapa jam yang badan kita boleh terima, lepas tu buka puasa. Buka puasa pula tiada syarat mesti makan sayur. Alhamdulillah. dari berat badan 74 kilo  yang makin naik dan naik, akhirnya jumpa juga angka 6 pada Ogos 2022 tu. Apa yang saya ambil semasa saya buat Intermittent Fasting ni?



Kalau anda tahu pasal Intermittent fasting ni, pasti dengar pasal window fasting, open fasting. Kalau dalam bahasa Melayunya, ada waktu buka puasa dan ada waktu tamat buka puasa. Masa berpuasa adalah bermula waktu kita berhenti makan. 

Jadi, pada permulaan, saya hanya buat IF selama 15 jam atau 16 jam. Jadi, selepas badan dah biasa dengan puasa ni, saya kekadang buat sehingga 20 jam atau selagi saya bertahan, selagi itu saya akan berpuasa.

Waktu berbuka saya biasanya jam 1 atau 2 petang. Waktu tu pula adalah waktu paling sibuk nak uruskan anak balik dan pergi sekolah, serta nak solat Zuhur. Jadi, saya cuma ambil Cinch Shake. Saya suka Cinch Cafe Latte dan Coklat. Cinch ini bantu kita untuk cepat kenyang tapi tahan lama kenyangnya.


Jom kita kenali apa yang ada dalam Set Hello New You ni. Ada 6 produk yang perlu dmiliki, iaitu :
* Bakar dan Bina - kita akan gunakan Cinch Shake iaitu untuk pastikan apabila lemak sudah terbakar, ia tidak membuatkan, rasa rendah diri pun. Padahal dah kurus dah tu.




No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015