Wednesday, July 3

SARAPAN PAGI YANG RINGKAS TAPI BERKHASIAT

Selamat pagi semua! dah sarapan? mesti ada yang jawab sudah dan ada yang jawab belum kan?

tak sempat sarapan? eh jangan. Kalau boleh, cuba juga makan atau minum sesuatu buat alas perut awal awal pagi. Hah, ni Siti nak berkongsi salah satu menu sarapan pagi yang ringkas tapi berkhasiat untuk korang semua. Lagi sesuai untuk mereka yang setiap pagi kelam kabut nak sediakan sarapan.




inilah menu sarapan pagi Siti yang ringkas tapi berkhasiat sebab penuh dengan protein dan nutrisi. Hah, sebab tu bila ambil sarapan ni, kita dapat kawal dari rasa lapar dan lebih bersedia menghadapi cabaran hari itu.

apa ni? menu Siti pagi ni ialah minuman soya berprotein tinggi iaitu ESP dicampur dengan susu full cream ( seeloknya ambil fresh milk ). Fuh! kalau cuaca agak panas, Siti letak ais kiub. Alamak, sedap! sambil taip ni pun dah terbayang rasa sejuk air ESP ni mengalir di tekak. ha ha ha ha.

kenapa Siti pilih Energizing Soy Protein ini sebagai menu sarapan ringkas Siti? jom kita baca yang Siti ambil dari web Shaklee ni.


"Energizing Soy Protein – Vanilla

Protein Bukan-GMO yang Lengkap dengan semua Asid Amino Perlu.

Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik.  ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.  Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah  rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol.

Shaklee ESP:
•    Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan
      rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
•    Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
•    Mengandungi lima  vitamin B penting, separuh daripada
      keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones.  Kajian
      menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal
      kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.*
•    Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu
      Program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),
      di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari
      proses menanam hinggalah saat pemprosesannya."

hah, siapa yang tak nak dapatkan yang terbaik untuk diri sendiri kan? kita yang decide apa yang kita akan makan dan minum dan apa yang masuk ke dalam badan kita. Kalau kita boleh pilih yang lebih baik, kenapa nak pilih yang biasa biasa? 


 malahan ramai yang suka dengan ESP ni lagi lagi kalau kita tengah mengandung. Orang mengandung dan kerap rasa letih dan penat kan? jadi sangat sesuai konsisten ambil ESP ni setiap hari.


hah, jadi dah tahu punca anda kerap lapar? ye, sebab anda kekurangan protein dalam badan . hehe he.\


Jika anda perlukan suplemen ini, boleh hubungi kami terus. Malahan, anda boleh membuat pembelian melalui transfer / bank in ke akaun saya dengan menghubungi saya di talian yang diberikan. Kami juga membuat penghantaran ke rumah atau lokasi yang berhampiran dengan kami.


FB : Siti Noriza Binti Saleh ( 852453 - ID shaklee )
email : sitinorizasaleh@gmail.com
fanpages : JEJAK VITAMIN
instagram : damiapitshop

kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi, Johor yang aktif sejak tahun 2011 lagi.
JIka anda ingin membuat pembelian set ini menggunakan kad debit atau kad kredit, boleh klik icon di bawah ini. Ia akan bawa anda ke sistem pembelian online kami.



Sekiranya anda berminat untuk menjadi ahli dengan kami, anda boleh klik ikon di bawah untuk isi maklumat anda, dan kami akan hubungi anda segera!!.

sebelum itu, anda perlu baca ini :-




 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015