Thursday, June 1

MOTIVASI DIRI

Saya terjumpa satu ayat motivasi ni. Ia bukanlah buku motivasi, tapi dari planner yang dihadiahkan oleh sahabat saya Puan Laila. 

Ayatnya dalam Bahasa Inggeris. 

" It's never too late to start. 
Every new day is an opportunity to change your life.

You don't need to have all the equipment to start.
You just need to go for it.

Stay true to your vision
Be persisten, dedicated and consisten.
Hard work always pays off.

Memang kena ayat ni dengan saya yang mencari motivasi untuk saya naikkam semangat saya.

Dalam bisnes, ada jatuh bangunnya dan saya juga sedang dalam fasa berkenaan. Perlukan masa untuk bangun, perlukan masa untuk mencari kekuatan diri. 

Untuk bangkit bukan senang, tapi sekali kita bangkit, buatlah sebaik mungkin. Jangan risau apa orang sekeliling berkata, sebab pada akhirnya hanya kita yang tahu keperluan yang perlu diutamakan atau tidak.

Bagi mereka perkara yang buatkan kita hilang semangat hanyalah setitik air, tapi bagi kita, ia seperti lava yang terus membunuh semangat kita untuk teruskan langkah.

Sebagai teman, kita kena tahu bila terdesaknya kawan meminta tolong, itu tandanya dia memang sangat perlukannya.

Kawan tidak akan menganiayai kawannya yang rapat. Tapi bila sekali ia meminta tolong, itu tandanya dia memang memerlukannya sebab dia yakin kita akan membantunya. 

Akhirnya, hanya kita yang tahu apa yang perlu kita buat ,kawan mana yang datang pada kita hanya waktu senang dan tak kenal kita pun waktu kita susah. 

Nak baca lagi KATA KATA MOTIVASI? Saya suka baca dalam buku buku agama, atau video video yang bagi kata kata semangat pada kita. 

Kekadang motivasi tu datang dari mereka yang kita tidak kenal. Bahkan dia pun tak terkenal. Betul kan?


No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015