Sunday, October 6

MENJANA PENDAPATAN DENGAN SHAKLEE

Salam semua. Kali ni entry saya berkenaan bagaimana menjana income dengan Shaklee. Siapa kata Shaklee ni hanya bisnes menjual suplemen atau produk kecantikan saja, malahan kalau kita benar benar nak dapatkan pendapatan dari Shaklee, ia merupakan satu keputusan yang bijak. Apatah lagi pihak Shaklee tidak pernah menetapkan jumlah pendapatan untuk setiap ahli perniagaannya. 

Malahan, ada pengedar Shaklee yang menjana pendapatan dengan Shaklee sehingga ratusan ribu ringgit setiap bulan! ya, selagi anda usaha dan buat, Shaklee akan bayar berapa saja mengikut jualan anda!

lihat poster di bawah.  Ini adalah anggaran pendapatan bulanan yang bakal diterima oleh pengedar Shaklee yang hanya membuat bisnes shaklee ini secara "part time". ini adalah jumlah minimum yang bakal diperolehi.




seperti MLM lain, Shaklee juga ada tangga gaji/ tangga rank untuk setiap ahlinya capai. Bila kita sudah capai sesuatu rank bermula dengan rank Supervisor, kita sudah layak menerima pendapatan min berjumlah RM1500. ia belum termasuk insentif lain seperti layak memenuhi syarat untuk join trip mewah dari Shaklee serta car bonus ( salah satu insentif yang shaklee tawarkan ).

Bila kita sudah mencapai rank Supervisor, kita akan dikenali sebagai Leader. Leader ni pula, ada pengiraan bonus yang lain mengikut rank masing masing. Ya Allah, bonus bulanan dari jualan lain, untung runcit lain, bonus kepimpinan sebagai leader lain, bonus kereta yang diberikan secara tunai pun lain, eh, banyaklah lagi yang bakal diperolehi jika kita sudah mencapai rank minimum sebagai SUPERVISOR.

kita baru tengok yang rank supervisor ( rank terendah dari rank leader Shaklee ), kalau orang kata alah, macam susah je nak capai rank tu, ada tak income yang biasa biasa je? eh, boleh sangat. Masa awal pembabitan saya dengan Shaklee, saya hanya perlukan RM500 tambahan dari bisnes Shaklee je. kenapa Rm500?

sebab masa tu saya sedang bekerja tapi duit gaji ngam ngam sampai hujung bulan. Kalau ada perkara terdesak berlaku seperti kereta rosak, anak sakit, atau keperluan lain lain mendesak, diri sendiri pula rasa sesak. Nak overtime pun bukan terus dapat duit on spot kan, tetap kena tunggu hujung bulan untuk dapatkan duit lebih. Rm500 ni adalah duit standby atau duit emergency. Kena pulak masa tu, anak dua dua hantar ke pengasuh, jadi bayaran pun semakin tinggi. Tapi gaji masih takat tu juga tak naik naik. 

Bila dah jumpa Shaklee ni, dan pertama kali mendapat cek RM26, rasa bahagia sangat sebab masa tu dah boleh beli top up. ha ha ha. macam kelakar je kan. Tapi tahun 2011 masa tu RM10 pun rasa bahagia kalau dapat secara percuma. dari RM26 tu, saya mula yakin Shaklee boleh beri saya rm500, dan saya cuba lagi. Alhamdulillah, bulan kedua naik ke rm1xx tidak termasuk untung runcit. Bila saya berbincang dengan upline , dia tunjukkan poster di bawah pula.


hah, "kalau awak nak dapatkan RM500 sebulan, hanya perlu berkongsi kebaikan produk ini pada lebih ramai orang dengan jumlah jualan dalam Rm4000. Dan kita layak dapat bonus RM5xx. ini TIDAK TERMASUK UNTUNG RUNCIT. best tak? untung runcit kita terus dapat hasil dari jualan produk, tapi pertengahan bulan depannya, Shaklee bagi lagi bonus hasil usaha kita membuat jualan.

lagi banya kita berkongsi dengan orang lain, lagi banyak income yang kita akan dapat?

BERAPA RM KAH ANDA INGIN MENJANA PENDAPATAN DENGAN SHAKLEE?

inginkan maklumat lanjut?

boleh whatsapp admin di :-

www.wasap.my/60137374958
www.wasap.my/60137374958
www.wasap.my/60137374958

atau

www.wasap.my/60137288170
www.wasap.my/60137288170
www.wasap.my/60137288170

kami merupakan pengedar Shaklee yang aktif sejak tahun 2012.

FB : Siti Noriza Binti Saleh ( 852453 - ID shaklee )
email : sitinorizasaleh@gmail.com
fanpages : JEJAK VITAMIN
instagram : damiapitshop

kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi, Johor yang aktif sejak tahun 2011 lagi.

No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015