Wednesday, February 4

Tak Sabarnyer...

Bila aku baca pasal mmsing bercerita pasal pncapaian dan kemajuan anak memasing, buat aku tak sabar nak tunggu mia pulih mcm biasa....tapi la ni, Alhamdullilah, dia dah mula berselera nak makan...alah,,,ilang pipi dia yg tembam tu...hu hu hu....


aku pun dah mulakn, xtvt aku utk cuba ngajar anak aku....w.pun, hakikatnyer aku tak tahu nak mulakan cmner dn dari mana....tapi, yg aku perasan, mia ni suka tgok cter kartun...tapi............tak semua cter kartun dia suka....dia mcm tak suka kartun yg animasi ( kecuali yg kartun upin dan ipin) aku pun suka kartun ni...hik hik hik...tapi kalau mcm kartun yg kat tv9 ngn astro ceria, dia mmg suka ssgtlah...tekun dia ngadap tv smbil makan biskut....(tang ni, aku yg ngajar, w,pun hubby aku marah kasi anak dia makan, smbil tgok tv )....


tapi, Astro Ceria mcm susah nak cari yg speaking english...asyik melayu je....ataupun, timer tak kena kot...sbb anak aku ni hanya tgok tv, bila time dr kul 6 smpai kul .....( aku suruh dia tok tv, sbb aku nak mask dan mengemas,,lgpun, kalau aku tak suruh dia tgok tv, dia sibuk nak tgok apa aku buat kat dapur dan apa aku masak hr tu)....

3 comments:

  1. mimi cuma bacakan alif ba ta, ABC pada waktu nak buaikan sufia..blom start yang heavy2 lagi..buleh?kekeke..sikit hari lagi buleh guna flip card ABC, 123 untuk dia kot..

    ReplyDelete
  2. Mummy selalu tunjukkan flash card jek kat Daneen.

    ReplyDelete
  3. mimi>>>>>stkt ni, bila nak anto dia gi umah bbyster, siti pasang CD bacaan doa2 dlm keta,,,,,tapi, bila tang kira 123 guna jari, dia mesti dok kekek ketawa...ntah apa ntah yg gelihati....kkdg time nak amik dia, dgr gak makcik tu ngajar dia Alif Ba Ta....


    mummy day>>>>> nak cuba gak..tapi, tunggu dia betuk2 baiklah..moody je skrg ni,...cepat merajuk....kalau nak nagjar dia, kena ngajar guna bwg merah atau bwg putih...hik hik hik

    ReplyDelete

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015