Monday, December 12

FAMILY DAY Di AIR PAPAN RESORT, MERSING

Eh pelik je kak ct ni alih alih ada family day pulak. Saja kak ct nak share dalam blog kak ct ni hah. Bukan senang tau nak berkumpul semua adik beradik sebelah suami ni. Hari raya pun tak tentu dapat kumpul semua. 

Kali ni, family Day Nek Yam ni ( nama mak mertua kak ct Saniam, jadi panggil Nek Yam), berlansung di Air Papan Resort, Mersing. Jarak perjalanan dari Kota Tinggi lebih kurang 1 jam 45 min . Kalau jem jadi 2 jam lebih lah. Jarak resort ni dari pekan Mersing lak dalam 20 minit kalau melalui sisiran pantai.



eh, lupa nak amik gambar resort tu. Keh keh keh. Tapi bestnya pasal resort ni ialah kita boleh pilih nak family room ( sesuai sangat untuk buat fsmily day), atau nak privacy dengan bilik biasa seperti single bed atau queen bed. Family room ni pulak ada 8 rumah rasanya dan setiap rumah tu ada 2 bilik. Jadinya ada dalam 16 family room yang kita boleh tempah. Hah..lagi best pulakkkkkk, setiap bilik tu, ada master bedroom di dalamnya. Jadi memang ramai boleh masuk dalam 1 bilik tu.

Kat luar master bedroom tu ada 2 katil. 1 single dan 1 queen. Kat dalam master bedroom ada 1 katil queen. Then ruang memang luas. Boleh bawak toto untuk anak anak tidur bawah kalau katil tak muat. Anggaran kak ct dalam 7 dwasa ( untuk katil) dan 5-7 orang kanak kanak untuk toto.
harga pun berpatutan. Dalam lingkungan rm250-rm270 1 rumah. Bolehlah share membayar sama sama.

selain tu, ada kolam renang untuk anak anak. Kolamnya tak besar sangat. Kalau swmua penghuni resort tu mandi kolam dalam 1 masa, memang penuh giler. Ada juga disediakan tempat BBQ. Tapi kena sewalah. Kita cuma bawak arang je. 

So secara keseluruhannya kalau dari 5 bintang, kak ct bagi 4 bintang. 


No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015