Saturday, April 7

BAIKI MASALAH KULIT ANDA DARI PEMAKANAN





Produk yang basic untuk mereka yang ingin memperbaiki kulit dari dalam ialah B Complex, Vitamin C dan Vitamin E...



kenapa kita perlu amik 3 vitamin ini ?...

 1) B COMPLEK :- B FOR BEAUTY :)

Apakah makanan yang mengandungi zat B sebenarnya?

Antara makanan yang mengandungi vitamin B ialah gandum, daging, susu, kacang hijau, ragi, beras, telur, buah-buahan, gandum, ragi, hati, ikan, ginjal, kentang manis dan sebenarnya banyak lagi. Namun kita perlu tahu bahawa vitamin B yang LENGKAP atau nama lainnya ialah B Kompleks terdiri daripada lapan (8) vitamin B.

Apakah B Complex ?

B complex terdiri dari kumpulan lapan (8) vitamin B iaitu thiamin (B-1),riboflavin (B-2),niacin(B-3),pantothenic acid (B-5), pyridoxine (B-6), folic acid (B-9) and cobalamin (B-12) dan Biotin.
Vitamin B7 atau biotin, membantu badan anda mensintesis glikogen, asid amino danlemak. Ia juga dikaitkan dengan pembaikpulihan tisu dan penjagaan kulit.
Apa kebaikan vitamin B complex sebenarnya?
Banyak keperluan vitamin B complex ini, antaranya ialah untuk mengurangkan tekanan emosi dan kelesuan, Membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran, Menukarkan makanan kepada tenaga-menolong memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein, Mencegah barah serviks, penyakit jantung dan kecacatan spina, menggalakkan kesihatan system kardiovaskular yang lebih baik.
2) VITAMIN C
 Vitamin C, juga dikenali sebagai asid askorbik adalah vitamin larutair antioksidan yang membantu jangkitan kawalan, meneutralkan radikal bebas dan membantu dalam penyerapan badan besi. Ia juga membantu untuk membuat kolagen yang penting untukkesihatan gigi, gusi, tulang dan saluran darah.
KEPENTINGAN VITAMIN C
* Memahami nilai yang semakin meningkat (atau memperbaiki)pengambilan vitamin C anda. Vitamin C adalah nutrien pentingmikro dalam diet manusia.
* Ia mempunyai peranan dalammengekalkan ingatan,
*  membantu mengelakkan mutasi sel dan penuaan diri..---- sebab tu sesuai utk kulit 
* mencegah pengoksidaan makanan berlemaK
* dan menyokong sistem imun.

3) VITAMIN E - rakan karib kulit
 * Vitamin E adalah vitamin yang sangat penting yang memegang nilaipemakanan dan mempertahankan terhadap set demensia danpenyakit Alzheimer di kemudian hari. 
* Vitamin E juga telah didapatimengurangkan risiko penyakit jantung dan serangan jantung, di samping membantu orang-orang yang mempunyai serangan jantungpulih lebih pantas daripada diet yang rendah dengan Vitamin E.
* Melindungi kulit dari cahaya matahari
* Mengekalkan kelembapan kulit
* Membantu penyerapan vitamin A
* Mengelakkan pertumbuhan jerawat
* Melambatkan kulit daripada kelihatan tua (antioksidan)
* Merawat sunburns
* Mengurangkan kewujudan parut
* Elak dari kanser kulit
meh saya tambah lagi satu produk untuk buat hasilnya lagi wowwwwwwwwwwwwwww.....iaitu :_


KENAPA PROTEIN ?

Menyihatkan Kulit dan Rambut
Apabila tubuh badan kita kurang pengambilan protein, maka ia akan menimbulkan kesan pada kulit dan rambut. Seperti kulit berkedut, dan rambut rosak, atau setiap helaian rambut kelihatan lemah.
Mengikut kajian, 90% daripada tisu rambut dan kulit kita adalah protein. Jadi, ini menjelaskan betapa pentingnya pengambilan protein, bagi menyihatkan kulit dan rambut kita.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Hubungi saya 013-7374958 atau melalui email damia_pitshop@yahoo.com atau add saya di fb ( siti noriza saleh ) untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya :)

No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015