Tuesday, May 4

MENYAMPAH DENGAN DOC NI

semalam aku gi check up dan jumpa doc utk repeat scan....utk tgok luka rahim dan juga keadaan baby.......dr minggu lpas aku dah niat nak tahu jantina baby sbb kali ni aku gi sorang...asben x ikut....

"doc, saya nak tau jantina baby saya"
" ehmm...bolh...kalau nampaklah"..- tanpa tersenyum....hu hu hu
"air ketuban ok, ukuran ok, berat baby dah 800gm, ini kepala baby, ini tulang baby, jantung pun ok".......
aku mencari2 gak mana tau ternmpak jantina baby..tp dah mmg aku ni x pakar bab2 nak tgok bendalah scan ni, aku gagal...yg aku jumpa cumalah jantung baby sbb ada denyut jantung..he he he eh..

" ok, dah siap...dtg lagi 2 minggu"...smbil doc tu tutup mesin scan..

eh......gitu je....aku pun terus senyap...x jadi aku nak tau jantina apa....nyampah aku ngn doc ni...

oh, masa aku masuk bilik doc, dia tngah bebelkan seorang patient yg sibuk nak pptong que sbb dia kata dia ada hal penting...smbil dia tulis ntah apa kat buku aku tu, dia smbil bebel.....pompuan,,,pompuan...

5 comments:

  1. ada doc mmg malas nak layan kalo kita tanya genderr ... huhuhu

    ReplyDelete
  2. siti pegi klinik kerajaan @ swasta.Kalo kerajaan memang sushlah nak tgk jantina baby tapi kalau klinik swasta,doktornya tak kisah.

    ReplyDelete
  3. ni la masalah nyer...org lain bt hal..org lain kena tempias

    ReplyDelete
  4. aah betul..ade certain doctor tanak layan sgt kalau tanye bab jantina ni..tapi sebenonye itu hak kite laaa kan?tapi takpelaa siti.. next check up cube try tanye lagik:)

    ReplyDelete
  5. nieza>>>itulah...nyampah tau...kan anak kita....

    jieda>>>hr tu dah gi swasta, tp asben x nak tau...la ni gi gomen, asben x ikut..konon2 nak tau sndiri...huh..

    wan >>>itulah..pening tul dgr doc tu bebel..

    maya>>>benci ngn doc tu...

    ReplyDelete

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015