Friday, May 14

IKAN MASAK LEMAK CILI API


Sebab aku x tau aper nama ikan ni, aku ltk jelah nama masakan ini "IKAN MASAK LEMAK CILI API".... kepalanyer hari tu aku dah masak asam pedas....kali ni badannyer aku masak lemak pulak....he he he







2 hiris dr badan ikan tu, cukup utk lauk aku bertiga makan...hik hik...


Bahan-bahan:-
- Ikan secukupnyer
- * 1 biji bawang besar
- * 3 biji bawang putih
- * 1 inci halia
- * sdkt lada hitam
- * 2 btg serai
- * sdkt cekur berserta daun..
* 1 inci kunyit idup
* 4 batang lada cili - pedas ikut tekak sndiri ye
( *bahan ni semua di tumbuk bersama-sama)
- asam keping ( dlm 2 keping )
- santan secukupnyer


CARA MEMASAK :-
- Goreng ikan dulu- jgn smpai garing
- panaskan minyak dan tumis bahan yang telah ditumbuk. masukkn asam keping.
- Bila dah agak masak, masukkn ikan dan santan.
- perasakan dengan garam.
- Dah siap...







3 comments:

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015