Wednesday, July 5

PETUA HILANGKAN JERAGAT

Pernah tak dengar berkenaan jeragat? jeragat ni semua orang berpontensi untuk mendapatkan jeragat. Walaupun kita takde masalah jerawat, tapi kita pasti ada hadapi jeragat. Apa itu jeragat dan apakah petua hilangkan jeragat tersebut.



Apakah maksud Jeragat?

jeragat adalah tompok tompok kecil bewarna coklat yang ada di bahagian pipi,dahi, hidung dan sekitar mulut. Tapi jangan takut, ia bukanlah penanda penyakit yang teruk. Tapi ia adalah disebabkan hasil dari kesan penggunaan atau penjagaan kulit muka setiap hari. Salah guna produk pun salah satu sebab juga. 

Apa Punca Punca Jeragat?

- Terlalu terdedah pada cahaya matahari atau secara berterusan dalam jangka masa yang panjang.
- Peningkatkan usia yang menyebabkan penghasilan kolagen tidak aktif seperti masa muda 
- Tidak membuat rutin penjagaan yang betul.
- Selalu bermake up tebal
- Salah guna alat solek atau menggunakan alat solek yang mempunyai banyak bahan kimia
- Tidak kisah akan penjagaan kulit serta tidak menjaga kebersihan diri sendiri
- Punyai masalah kulit kering

Petua Hilangkan Jeragat:
1) Elakkan terlalu lama dibawah sinaran matahari
2) Sentiasa pakai pelembap  muka iaitu yang menghalang UV dan pastikan ia adalah dari bahan yang semula jadi dan tanpa bahan kimia.

Jadi saya nak kenalkan pada semua, bagaimana Shaklee juga ada petua hilangkan jeragat secara dalaman dan luaran menggunakan produk produk Shaklee yang sememangnya bebas dari bahan kimia. 

Hah, Petua Hilangkan Jeragat bukan sekadar penjagaan dalaman atau sebab usia meningkat, salah guna produk kecantikan pun antara sebab tau. 

1) PRODUK KECANTIKAN 
Shaklee syorkan penggunanya menggunakan ke semua jenis produk yang ada dalam set Youth ini.Ia lebih memberikan kesan yang lebih baik dan cepat. Malahan, ke semua produknya bukanlah hanya untuk 1 kali guna je, tapi berkali kali tau.




* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015