Friday, April 14

NAK TAHU CARA KURUS DENGAN CEPAT?

Tahu tak, saya pernah capai berat sehingga 76kg! Ye, masa ni saya bukanlah mengandung, tapi disebabkan makan ikut tekak, maka berar badan naik mendadak. 

Lagi pula bila PKP, lagi macam macam nak try test masak yang lalu lalang kat fb dan tik tok.

ni bermulanya kesedaran datang. Tapi sangat payah dugaannya. Masa mula mula buat pogram kurus, saya memilih intermittent Fasting ( IF ) dan juga diet suku suku separuh. 

Seminggu pertama, Alhamdulillah nampak kesannya. Turun 1-2 kilo dalam seminggu. Tapi pula bila dah mula rasa ooo senangnya saya kurus, saya mula makan balik ,😅😅😅 maka naiklah balik berat nya. 

Sehingga bulan 6, saya tersedar dan nekad nak capai 65 kilo lepas suami dan kawan kawan tegur saya nampak berisi. 

Maka, saya mula konsisten ambil set Hello New you bermula bulan 6/2022. Tapi tu pun rasa macam, baik aku cuba dulu. Mana tau tak berkesan gak. 🤭🤭

Terus juga saya cut pengambilan gula dalam minuman dan makanan. Alhamdulillah, mula nampak kesannya tapi masih tak memuaskan hati saya. 
Maka, bermulalah perjalanan kurus saya dengan set Hello New You dan misi 65 kilo saya bermula kembali. 

Nak tahu juga tips KURUS DENGAN CEPAT.

Kali ni saya mula lupakan sarapan nasi lemak, lontong, mee goreng dan sebagainya. Sebab saya nak kurus dengan cepat tapi berkesan. Pelan pelan saya kawal kalori pemakanan saya. 

Saya mula berkenalan dengan Intermittent Fasting. Mula mula saya buat 12 : 12 jam. Lepas rasa okey , saya up kan pada 14 : 12 jam. Alhamdulillah, makin cepat kesannya. 

Masuk tahun baru 2023, Subhanallah! Hilang dah angka 7 tu . Kalau tak, geramm sangat angka 7 tu sangat payah hilang. 

Tapi tahun ini, saya berkenalan pula dengan diet lazy keto. Tak perlu makan nasi! Wah! Macam lagi best! Sebab apa, sebab set hello new you ni, penuh dengan protein dan nutrien yang lain. 

Jadi, saya cuma perlu konsisten ambil set ni dan juga buat lazy keto ni. Masya Allah, lagi laju dan berkesan pengurangan berat badan saya ni.  .

Nak tahu berat saya sekarang? Inilah dia.


Masya Allah..dah lebih dari apa yang diharapkan dari misi 65kg! Seronok giler. Jadi misi saya teruskan iaitu misi 60kg!.


Sehingga sekarang, saya masih konsisten ambil Set Hello New You dan juga IF ni. Masa bulan puasa ni, saya masih cut pengambilan gula cuma kalau ambil, saya cuma ambil 1 cawan saja air manis. Selebihnya saya buat diet suku suku separuh. 

No comments:

Post a Comment

Copyright to BIJAK PILIH SUPLEMEN ANDA
Designed by UMIESUEstudio 2015